Home

Nieuw beleid/knelpunten per programma

Wat gaan we doen?

Evenementencoördinator
Eind 2020 heeft u besloten om de taak ‘evenementen’ niet langer bij de stichting Ede Marketing te beleggen. We stellen voor € 65.000 structureel beschikbaar te stellen om een evenementencoördinator bij de gemeente Ede te kunnen positioneren.

Bestuurswisseling 2022
In 2022 zijn gemeenteraadsverkiezingen. Dit brengt extra activiteiten met zich mee ten opzichte van jaren zonder verkiezingen. We stellen voor om in 2022 € 110.000 beschikbaar te stellen.

Budget gemeenteraad
De begroting van de gemeenteraad vraagt actualisatie. We stellen voor structureel € 20.000 beschikbaar te stellen ten behoeve van het opleidingsbudget en de toegenomen uitkering van presentiegelden voor fractievolgers. De praktijk wijst uit dat er meer vergaderingen zijn dan waarmee rekening was gehouden bij het opstellen van de nieuwe regeling voor presentiegelden.

Accountantskosten
De kosten van de accountant zijn toegenomen door onder andere uitbreiding van wet- en regelgeving en aangescherpte beroepsnormen. We stellen voor structureel € 35.000 beschikbaar te stellen om het budget voor de accountantskosten in lijn te brengen met de verwachte uitgaven.

Kindercollege
Sinds de instelling van het kindercollege zijn de kosten gedragen door Griffie, Raad en Kabinet, zonder dat daar specifiek budget voor beschikbaar was. Bij het verder optimaliseren van de begroting is gebleken dat dit, met behoud van alle andere taken, niet langer mogelijk is. We stellen voor structureel € 15.000 beschikbaar te stellen voor het kindercollege.

Personele inzet Klantcontactcentrum
In 2016 is het Klantcontactcentrum (KCC) voor de duur van drie jaar uitgebreid met 4,5 fte en tijdelijke financiering. In 2019 is dit nog eens verlengd met twee jaar. Thans wordt een analyse gemaakt van de werkelijk benodigde capaciteit. In afwachting van de uitkomsten hiervan wordt de extra formatie in 2022 verlengd met één jaar. De lasten hiervan worden ten laste van de bedrijfsmiddelenreserves gebracht zodat geen beroep gedaan wordt op de algemene middelen.

Wet op digitale toegankelijkheid
De wet op digitale toegankelijkheid vraagt ons om onze digitale informatie en diensten even bruikbaar te maken voor mensen met een functiebeperking als voor mensen zonder functiebeperking. Om te starten met een eerste fase van het toegankelijk maken van websites. Om de gemeente Ede in de basis digitaal toegankelijk te maken stellen we voor structureel € 40.000 beschikbaar te maken voor de beheerfase van het project. De € 220.000 incidentele projectkosten worden gedekt door een onttrekking aan de bedrijfsreserves.

Bedrijfscontinuïteit
We stellen voor om middelen beschikbaar te stellen voor het verder professionaliseren van de bedrijfscontinuïteit. We brengen kwetsbaarheden terug en nemen maatregelen om risico’s te beperken. De incidentele investeringen worden gedekt door een onttrekking aan de bedrijfsreserves. De inzet van een coördinator bedrijfscontinuïteit wordt gedekt uit bestaande bedrijfsvoeringsbudgetten. We stellen voor de aanvullend benodigde € 288.000 beschikbaar te stellen ten behoeve van bedrijfscontinuïteit.

Audiovisuele middelen raadszalen
Om de raadsbijeenkomsten audiovisueel goed en stabiel te kunnen laten plaatsvinden is het nodig om deze middelen te vervangen. Vervanging betekent in dit geval ook modernisering van av-middelen. Om dit op het niveau te brengen stellen wij voor om structureel € 40.000 beschikbaar te stellen om de kapitaallasten van deze moderniseringsslag te kunnen dekken.

Archief
Om de achterstanden in het archief weg te werken en een extra slag te kunnen maken op digitalisering van dossiers stellen wij incidenteel extra middelen beschikbaar deze kosten worden gedekt door onttrekkingen aan de bedrijfsreserves.

Wat gaat het kosten?

bedragen x € 1.000

Omschrijving

2021

2022

2023

2024

2025

Een goede basis voor onze inwoners:

Evenementencoördinator

-

65 N

65 N

65 N

65 N

Basis op orde:

Bestuurswisseling - College/Raad

-

110 N

-

-

-

Budget gemeenteraad

-

20 N

20 N

20 N

20 N

Accountantskosten

-

35 N

35 N

35 N

35 N

Kindercollege

-

15 N

15 N

15 N

15 N

Personele inzet KCC

332 N

-

-

-

-

Personele inzet KCC - dekking bedrijfsvoeringsreserves

332 V

-

-

-

-

Wet op digitale toegankelijkheid

220 N

40 N

40 N

40 N

40 N

Wet op digitale toegankelijkheid - dekking bedrv. reserves

 220 V

-

-

-

-

Bedrijfscontinuïteit

352 N

555 N

350 N

350 N

350 N

Bedrijfscontinuïteit - dekking bedrv. reserves

 352 V

 441 V

 62 V

 62 V

 62 V

Audio-visuele middelen raadzalen

-

40 N

40 N

40 N

40 N

Achterstanden archief

-

166 N

166 N

166 N

-   

Achterstanden archief - dekking bedrv. reserves

-

 166 V

 166 V

 166 V

-

Archivering sociaal domein

108 N

108 N

-

-

-

Archivering sociaal domein - dekking bedrv. reserves

 108 V

 108 V

-

-

-

Totaal

-

439 N

503 N

503 N

503 N

Deze pagina is gebouwd op 06/09/2021 08:21:52 met de export van 06/09/2021 08:14:07